Ako nasadiť puklice

Nasadenie puklíc, alebo krytov kolies nie je žiadna raketová veda, ale ani úplne triviálna vec. Najčastejším problémom je totiž odpadnutie a stráta neoriginálnych krytov kolies. Podme sa teda pozrieť na jednoduchý postup.

Neoriginálne puklice

  • cenovo dostupné, v rozmedzí od 15€ do 40€
  • Nemajú logo automobilky na zadnej strane
  • Nemajú pevne pripevnené logo na prednej strane
  • Nemajú plastové úchyty na zadnej strane, ktoré presne zapadajú do dier originálnych diskov
  • Namiesto toho majú univerzálny kovový drôt po celom po obvode zadnej strany puklice a náhodne rozmiestnene úchyty
  • Kvalita je o niečo nižšia ako pri originálnych pukliciach
  • Design môže byť o niečo modernejší, nakoľko alternatívny výrobcovia ponúkajú desiatky až stovky variant v rôznych farbách

Nasadenie neoriginálnych puklíc

  1. Očistenie disku od nečistôt a hrubej špiny
  2. Puklicu nasmerujeme otvorom k výrezu pre ventiil a vtlačíme ho do žľabu v západkách. Ujistíme sa že ventil nieje pritlačený puklicou, ktorá by ho mohla pri jazde poškodiť
  3. Postupne zacvakneme zvyšok puklice po celom obvode a skontrolujeme, že všetky západky su zapadnuté po celom obvode kolesa
  4. Pri neoriginálnych pukliciach sa doporučujú použiť sťahovacie, tzv. SK pásky pre dodatočné zaistenie puklice
  5. SK pásky použijeme v rovnakej farbe puklice a zaistíme ich aspon v 3 otvoroch o disk
  6. Doporučujeme použiť nenápadnú farbu sťahovacích pások podľa možností a farby puklice
  7. Nadbytočnú stahovaciu pásku odstraníme

Originálne puklice

  • Sú výrazne drahšie, v rozmedzí od 60€ do 150€
  • Majú logo automobilky na zadnej strane
  • Majú pevne pripevnené logo na prednej strane
  • Majú plastové úchyty na zadnej strane, ktoré presne zapadajú do dier originálnych diskov
  • Kvalita je o vyššia ako pri neoriginálnych pukliciach
  • Design môže byť o niečo zastaralejší, nakoľko výrobca vyrába menší počet modelov

Nasadenie originálnych puklíc

  1. Očistenie disku od nečistôt a hrubej špiny
  2. Puklicu nasmerujeme otvorom k výrezu pre ventiil a vtlačíme ho do žľabu v západkách. Ujistime sa že ventil nieje pritlačený puklicou, ktorá by ho mohla pri jazde poškodiť
  3. Postupne zacvakneme zvyšok puklice po celom obvode a skontrolujeme, že všetky západky su zapadnuté po celom obvode kolesa
  4. Pri originálnych pukliciach nieje potreba používať dodatočné sťahovacie pásky